Bert-Jan Dokter

Zorg, Wmo, Onderwijs, Sport, Verenigingen, Samenleving, Ruimte, Leefomgeving, Veiligheid, Duurzaamheid

Bert-Jan werkt in het dagelijks leven als Technisch Consultant bij een ICT bedrijf in Heerenveen.

In zijn vrije tijd is hij actief als voorzitter en programmamaker bij Loco Media Groep, de publieke lokale omroep in de gemeente Oldebroek.

Historie
Bert-Jan was lid van het bestuur van de PvdA afdeling Oldebroek – Wezep vanaf 2005. In 2006 werd hij gekozen tot voorzitter van de afdeling. Ook was hij destijds campagne coördinator. In 2010 droeg hij de voorzittershamer over aan Sijmen Scholten. Hij werd namelijk kandidaat van PvdA Oldebroek tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in 2010.

Politieke functies:
In januari 2007 werd Bert-Jan geïnstalleerd als ‘commissielid zijnde niet-raadslid’ en vertegenwoordigde vanaf dat moment de toenmalige PvdA raadsfractie in de toenmalige raadscommissie Bestuur & Veiligheid, samen met Loek Beverwijk. Hij was destijds dus geen raadslid, maar een zogenaamd steunfractielid (ook wel ‘Burgerraadslid’ genoemd).

In 2010 werd Bert-Jan raadslid. Na de gemeenteraadsverkiezingen van 2010 vormde hij, samen met toenmalig fractievoorzitter Jennifer Zoombelt, de PvdA gemeenteraadsfractie tot maart 2014.

Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 was Bert-Jan wederom de tweede kandidaat namens PvdA Oldebroek. De lokale partij verloor echter één van haar twee zetels in de Oldebroeker gemeenteraad. Bert-Jan keerde daardoor niet terug in de gemeenteraad.

Terugkeer op politiek toneel
In juli 2014 keerde Bert-Jan alsnog en desgevraagd toch terug in de gemeenteraad van Oldebroek, nadat toenmalig fractievoorzitter Henri van Beek afstand deed van zijn gemeenteraad zetel. Sindsdien is Bert-Jan fractievoorzitter van PvdA Oldebroek.