Hendrik Kolkman, oudste PvdA-lid afdeling Oldebroek – Wezep, overleden

Door Marijke Stouwdam-Zoombelt op 22 mei 2022

Hendrik Kolkman uit Wezep, het oudste PvdA lid van de afdeling Oldebroek – Wezep, is 12 mei jl op 97-jarige leeftijd overleden. De heer Kolkman is afgelopen woensdag begraven.

Vorig jaar was het 75 jaar geleden dat de Partij van de Arbeid werd opgericht. De heer Kolkman was onafgebroken lid vanaf het eerste uur. Fractievoorzitter en secretaris Bert Jan Dokter en afdelingsvoorzitter Marijke Stouwdam-Zoombelt hebben de heer Kolkman afgelopen zomer opgezocht om hem in het zonnetje te zetten.

De in Wezep geboren sociaal democraat mocht de Willem Drees penning in ontvangst nemen voor zijn loyaliteit en trouwe lidmaatschap van de PvdA, in goede en mindere goede tijden. De PvdA spreekt met deze erkenning zijn waardering uit voor zijn trouwe leden.

Willem Drees was een Nederlandse politicus van de Sociaal Democratische Arbeiderspartij (SDAP) en de latere Partij van de Arbeid (PvdA). Drees was minister-president van 1948 tot 1958, en wordt door menigeen beschouwd als één van de belangrijkste naoorlogse Nederlandse politici.

Marijke Stouwdam-Zoombelt

Marijke is secretaris van de PvdA afdeling Oldebroek – Wezep