Door Jennifer Zoombelt op 18 maart 2014

Bepaal uw toekomst

De laatste column van deze raadsperiode. Morgen zijn de stembussen open. Na morgen breekt in Oldebroek een nieuwe periode aan, met een nieuwe raad en een nieuw college. Aan de vooravond van deze verandering mogen wij ons nog één keer tot u richten om u te overtuigen van onze visie. Om u te overtuigen van het belang van deze verkiezingen.

Jeugd

De komende verkiezingen zijn namelijk uw kans om te bepalen hoe de zorg voor uw kinderen er de komende jaren uit zal zien. De jeugdzorg is vanaf 2015 een verantwoordelijkheid van de gemeente. Hoe die verantwoordelijkheid wordt ingevuld, bepaalt u morgen. Wat de PvdA betreft voorkomen we zo veel mogelijk dat deze zorg nodig is. Eén manier om dat te doen, is onze jeugd zo veel mogelijk te laten sporten.

Zorg

De komende verkiezingen zijn uw kans om te bepalen op welke manier er zorg is voor uw ouders. Een nog groter deel van deze zorg is vanaf 2015 een verantwoordelijkheid van de gemeente. U bepaalt morgen hoe de dagen van uw ouders er uit zullen zien. De PvdA kiest voor persoonlijke zorg, zorg voor elkaar, zorg dichtbij en zorg met aandacht. Onze ouders verdienen dit.

Werk

De komende verkiezingen zijn uw kans om te bepalen hoe uw gemeente omgaat met mensen die moeilijk een baan vinden. Drie wetten komen vanaf 2015 samen in de Participatiewet en de gemeente gaat deze wet uitvoeren. U bepaalt morgen wie er wel kan meedoen en wie niet. Als PvdA willen we zorgen voor voldoende werkgelegenheid, onder andere door bedrijven aan te trekken op H2O die dit bieden.

Drie belangrijke onderwerpen waarvoor u morgen het verschil kunt maken. Maak daarom het vakje van uw keuze PvdA-rood. Kies lokaal sociaal.

Jennifer Zoombelt, Bert-Jan Dokter, Jack Hellendoorn & Wim Kruis

PvdA Oldebroek-Wezep

20140318_HaH_Column_kopie

Jennifer Zoombelt