30 oktober 2011

Roze raadsleden lopen voor het goede doel

Een lang roze lint bewoog zich zaterdag 29 oktober door de straten van Harderwijk. Met meer dan 800 deelnemers was de Maximaloop een groot succes. Veel vrouwen en een aantal mannen liepen deze ochtend voor het goede doel: Pink Ribbon. Vandaar ook de roze shirts. Drie vrouwelijke raadsleden uit Oldebroek deden ook mee met deze Maximaloop: Anneke Brandsma (ABO), Heleen Mulder (CDA) en Jennifer Zoombelt (PvdA). Helaas was Inge de Vries (CU) verhinderd. Anders waren alle vrouwen uit de raad van Oldebroek aanwezig geweest.

Heleen was de sportiefste van het stel. Zij liep vijf kilometer hard. Anneke en Jennifer hadden iets minder getraind en zij wandelden daarom dezelfde vijf kilometer. Voor Anneke een knappe prestatie, omdat ze liep met een slijmbeursontsteking. Ze wilde per se lopen, want ze wilde natuurlijk haar sponsoren niet teleurstellen. Uiteindelijk ging het daar om: geld inzamelen voor Pink Ribbon, de organisatie die geld bij elkaar brengt om borstkanker te bestrijden. En dat is gelukt. Samen konden de dames € 685 overhandigen aan het goede doel. In totaal werd er  € 45.000 binnengehaald door de organisatie.

Jennifer Zoombelt (PvdA), Heleen Mulder (CDA) en Anneke Brandsma (ABO)

Filmpje van het Pink Ribbon YouTube kanaal:

Pink Ribbon website