19 januari 2012

Hoogendoorn dekt de tafel

Burgemeester Hoogendoorn heeft in amper 5 maanden tijd al veel plekken bezocht in onze gemeente en al vele handen persoonlijk geschud. Bij het introductieprogramma hoorden bezoeken aan alle woonkernen van Oldebroek en ook persoonlijke kennismaking met raadsleden. Omdat ik als raadslid de burgemeester toch al vaak tegen kom en makkelijk kan aanspreken, leek het me toepasselijker om onze gezamenlijke kennismakingstijd te besteden in de samenleving.

Tafeltje Dekje
Er is dan veel te kiezen in Oldebroek. De keuze viel op het meekijken in de keuken van de vrijwilligers van Tafeltje Dekje. Zij bezorgen, vanuit teams in Oldebroek en Wezep, dagelijks warme maaltijden bij mensen thuis. En terwijl zij dat doen vervullen die vrijwilligers een ontzaggelijk waardevolle sociale functie. Zij kennen de mensen en zien hoe het met hen gaat. Voor de gebruikers van de Tafeltje Dekje service zijn die vrijwilligers een ronduit welkom sociaal contact. Zij kijken er naar uit.

‘Iemand van de gemeente’
De vrijwilligers hadden vooraf wel verteld dat er ‘iemand van de gemeente’ zou komen. Maar dat burgemeester Hoogendoorn persoonlijk de maaltijd kwam brengen bleek een grote verrassing. “Dat ik dat nog mag meemaken”, aldus een zichtbaar vereerde 93 jarige dame. “Komt u me nu elke dag eten brengen?” grapte ze.

Zie het filmpje hierboven. Daarin zet burgemeester Hoogendoorn onze belevingen en bevindingen uiteen.

Mijn dank gaat uit naar de vrijwilligers van Tafeltje Dekje. Voor hun betekenisvolle enthousiaste dagelijkse inzet en omdat zij burgemeester Hoogendoorn en mij op sleeptouw wilden nemen

Bert-Jan Dokter
Raadslid in de gemeente Oldebroek namens de PvdA

Informatie over Tafelje Dektje (Gemeente Oldebroek)

Meer PvdA Oldebroek – Wezep filmpjes

Waar ben je naar op zoek?