9 maart 2014

‘Gekte in het voetbalbedrijf’

In de samenleving staan. Dat klinkt werkwoordelijk. En dat moet het dan ook zijn, volgens PvdA Oldebroek. Daarom willen we bijeenkomsten organiseren in de samenleving. En dan niet van die interne politiek feestjes of alleen maar van die zware themavonden. Om een samenleving in verbinding te houden moet het ten eerste gaan om die samenleving. WHC wilde meewerken aan de eerste editie. Daarvoor is Gaston Sporre gevraagd om over zichzelf en vooral “de gekte in het voetbalbedrijf” te komen spreken in de kantine van WHC.

Gaston Sporre is bekend van zijn rollen binnen FC Zwolle en recentelijk als ad interim bij SC Heerenveen. De in Zwolle woonachtige Sporre heeft veel ervaring “het stabiliseren van organisaties die in een stormachtige situatie zijn beland”, zoals People’s Bussiness hem onlang zeer treffend omschreef.

Een uiterst boeiende en doeltreffende spreker om naar Wezep te halen”, aldus Henri van Beek (PvdA). “Gaston Sporre kan fantastisch vertellen over de gekte in het voetbalbedrijf. De man zit vol anekdotes en voorbeelden die passen bij een situatie waar  de Wezeper voetbalclub zich juist uit aan het worstelen is. Dat leek ons een mooie start van een reeks samenlevingsgerichte  bijeenkomsten die we ook met andere verenigingen in de gemeente hopen te mogen organiseren”.

Iedereen is van harte welkom op donderdagavond 13 maart om 19:30 uur in de kantine van WHC op Sportpark Mulderssingel.

Meer over Gaston Sporre? Lees via deze link het artikel van People’s Bussiness.