29 augustus 2012

Aanschaf Erica Terpstrahal een stap dichterbij

Na alle onzekerheden die verenigingen en scholen sinds afgelopen voorjaar troffen, toen de voordeur van de Erica Terpstrahal voor hun neus dichtviel, zijn er nu toch ontwikkelingen. B&W van Oldebroek hebben een bod van € 1,7 miljoen uitgebracht op de sporthal in Wezep Noord. En eigenaar de Hoenderloo Groep (onderdeel van Pluryn) gaat daarmee akkoord. De verenigingen die met hun sportende leden buiten de gemeentegrenzen duurdere ruimte moesten gaan huren, kunnen een eerste zucht van verlichting slaken.

Maar het feest is nog niet compleet. B&W moet nog onderhandelen over de ondergrond, want die heeft weer een andere eigenaar: deltaWonen. En voor die € 1,7 miljoen moet nog een dekkingsvoorstel naar de gemeenteraad. Het ziet er naar uit dat zo’n voorstel medio november op de raadstafel ligt. Voor nu zijn we als PvdA blij met het bericht dat er een akkoord is tussen de Hoenderloo Groep en de gemeente. Het geeft aan dat college van B&W van Oldebroek en ambtenaren zich achter de schermen hebben ingezet voor belangen van verenigingsleven en schoolgaande kinderen. Het dekkingsvoorstel kennen we nog niet, maar stap één is gezet.

Kamervragen over Erica Terpstrahal

Kamervragen Dijsselbloem over Erica Terpstrahal

‘De Balie’ Lco interviewt Jeroen Dijsselbloem

Minister: uitstel antwoorden op vragen Erica Terpstrahal

Staatsecretaris antwoordt: ‘Hier heb ik geen zeggenschap over’

Waar ben je naar op zoek?